23 نکته برای به آرامش رسیدن
ساعت ۳:۱٩ ‎ب.ظ روز شنبه ٩ خرداد ۱۳۸۸  کلمات کلیدی: روانشتاسی ، خانواده

 
جلوی گریه خود را نگیرید و گه گاهی گریه کنید
دست کم روزی 15 دقیقه را در سکوت بگذرانید و به نیازهای واقعی خود و نیز چیزهایی که دارید فکر کنید . سکوت عصاره‌ آرامش است ، با زور نمی‌ توان آن را ایجاد کرد ، باید زمانی که فرا رسید آن را بپذیرید ... اگر برایتان امکان دارد دست کم روزی یک ساعت ، تنها به اتاقی بروید و در را به روی خود ببندید


افراد آرام به خود می ‌گویند که برای تغییر گذشته کاری نمی ‌توان کرد ، آنگاه از فکر ادامه زندگی لذت می ‌برند . 



 وقتی احساس می ‌کنید که سرتان پر از فکرهای جور و واجور است و جای خالی در آن نیست ، با قدم زدن ، آنها را پاک کنید
اگر نتوانید کسی را ببخشید ، افکار خشمگین‌‌تان شما را برای همیشه با این افراد مرتبط خواهد کرد . شاد کردن دیگران ، باعث آرامش می ‌شود
آرامش را از کودکان بیاموزید ، ببینید که چگونه در همان لحظه‌‌ای که هستند ، زندگی می‌ کنند و لذت می ‌برند
از همان که هستید راضی باشید ، در این صورت احساس آرامش بیشتری می‌ کنید
هرچه اکسیژن بیشتری به شما برسد ، آرام‌تر خواهید شد ، خوب است در محل کار و زندگی خود گیاهی نگه دارید
مهم نیست که با شما مؤدبانه برخورد کنند یا نه ، برخورد مؤدبانه‌ شما ، باعث ایجاد آرامی و احساس خوبی در شما خواهد شد
سرعت حرکت شما با احساستان رابطه‌‌ای مستقیم دارد ، آرام راه بروید و حرکات بدن خود را آرام ‌تر کنید ، طولی نمی‌ کشد که آرام خواهید شد . گاهی می ‌توانید برای رسیدن به آرامش ، دراز بکشید ، عضلات خود را شل کنید و به هیچ چیز فکر نکنید
 با حرکات آرام و صحبت کردن شمرده ، احساس آرامش را به جمع منتقل کنید . آیا تا به حال فرد آرامی را دیدید که با صدای بلند صحبت کند ؟
 با شوخ طبعی به آرامش خود کمک کنید


 راحتی ، یکی از عناصر مهم آرامش است ، مثل دمای مناسب ، صندلی راحت و لباس و کفش راحت


  هر چند وقت یک بار ساعتتان را کنار بگذارید و خود را از فشار زمان نجات دهید
 در آوردن کفش‌ها به کاهش فشار عصبی کمک می‌کند
فشردن یک توپ کوچک ، تنش‌های عصبی‌ را که در انگشتان و دست‌های شما متمرکز شده‌اند ، خالی می ‌کند


 لباس‌های گشاد و راحت ، باعث ایجاد راحتی و احساس آرامش می‌ شود
 لحظه‌های زیبای زندگیتان را بنویسید و از آنها عکس و فیلم بگیرید ، سپس بیشتر وقت‌ها آنها را به یاد آورید و درباره‌ شان فکر کنید و لذت ببرید
 هوای دریا ، آب شور و صدای امواج ، همگی باعث آرامش می ‌شوند ، مسافرت به سواحل دریا را فراموش نکنید . تماشای ماهی‌‌ها مثل خیره شدن به دریا ، در شما ایجاد آرامش می ‌کند ، زیرا ماهی‌ها آرام شنا می ‌کنند و آرام تنفس می‌ کنند


 آهسته غذا خوردن و جویدن ، باعث تجدید قوای فکری و احساس آرامش خواهد شد
 برای تأثیر بیشتر و رسیدن به آرامش ، در خود متمرکز شوید و آرام نفس بکشید
تمرین کنید که آرامتر از حد معمول صحبت کنید ، این کار خود به خود ضربان قلب و تنفستان را کم می‌ کند و به شما اجازه می‌دهد ، ذهن و فکرتان را از بسیاری مسائل پاک کنید


 اگر به عقاید مذهبی و معنوی پایبند باشید ، به یکی از با افتخارترین روش‌های رسیدن به آرامش خاطر رسیده‌‌اید ، اگر از خدا دور افتاده‌اید ، اکنون زمان آشتی است . داشتن یک تکیه‌‌گاه معنوی در حد تعادل موجب آرامش می ‌شود
 احساسات و مشکلات خود را به دیگران بگویید و آرامش بیشتری احساس کنید
 یکی از مهمترین مهارت‌ها در آرام بودن ، فکر نکردن به مسائل کوچک است ، دومین مهارت ، کوچک شمردن تمام مسایل است


 شاد کردن دیگران ، موجب آرامش می‌ شود . نمی ‌دانید چه لذتی دارد پول رستوران امشب را با توافق سایرین به یک کارتن خواب هدیه دهید . قدردانی کنید . دیگران را برای لطف کردن به خود تحت فشار قرار ندهید ، لطف که وظیفه نیست !


 اگر می‌ دانستید که : « سیگار کشیدن + ورزش نکردن = استرس ، اضطراب و حذف آرامش » ، هرگز سیگار نمی‌ کشیدید و ورزش کردن را به تعویق نمی‌ انداختید